Αναλυτικά παραδείγματα για τα νέα πρόστιμα στα αυθαίρετα

analytika-paradeigmata-prostima-afthaireta

Αναλυτικά παραδείγματα για τον υπολογισμό των προστίμων σχετικά με την τακτοποίηση αυθαιρέτων έδωσε σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος σε συνέντευξη Τύπου.

1ο Παράδειγμα υπολογισμού
εντός σχεδίου, με οικοδομική άδεια, κύρια και μοναδική κατοικία
υπέρβαση 50 τ.μ., χρόνος κατασκευής 2005, Τ.Ζ. 1000/1150 (νέα-παλαιά)
παλαιό πρόστιμο: 0,15x50x1150x0,60×1,00=5175 €
νέο πρόστιμο: 0,15x50x1000x0,40×1,00=3000 €

2ο Παράδειγμα υπολογισμού
εντός σχεδίου, με οικοδομική άδεια, άλλη κατοικία,
υπέρβαση 100 τ.μ., χρόνος κατασκευής 1990, Τ.Ζ. 1300/1600
παλαιό πρόστιμο: 0,15x100x1600x0,60×0,80=11520 €
νέο πρόστιμο: 0,15x100x1300x0,60×0,60=7020 €

3ο Παράδειγμα υπολογισμού
εντός σχεδίου, με οικοδομική άδεια, υπηρεσίες (κατάστημα),
υπέρβαση 50 τ.μ.(πατάρι), χρόνος κατασκευής 2007, Τ.Ζ. 1650/2000
παλαιό πρόστιμο: 0,15 x50x0,50x2000x0,60×1,00=4500 €
νέο πρόστιμο: 0,15 x50x0,30x1650x0,60×1,00≅2230

4ο Παράδειγμα υπολογισμού
εντός σχεδίου, χωρίς οικοδομική άδεια, άλλη κατοικία,
υπέρβαση 70 τ.μ., χρόνος κατασκευής 1981, Τ.Ζ. 900/1000
παλαιό πρόστιμο: 0,15x70x1000x0,60×0,15 x2,0=1890 €
νέο πρόστιμο: 0,15x70x900x0,60×0,15 x1,3 ≅1105 €

5ο Παράδειγμα υπολογισμού
εκτός σχεδίου, χωρίς οικοδομική άδεια, κύρια και μοναδική κατοικία
υπέρβαση 80 τ.μ., χρόνος κατασκευής 2006, Τ.Ζ. 600/600
παλαιό πρόστιμο: 0,15x80x600x0,40×1,00×1,7×2,0=9792 €
νέο πρόστιμο: 0,15x80x600x0,40×1,00×1,5×1,3=5616 €

6ο Παράδειγμα υπολογισμού
εκτός σχεδίου με εκκρεμή πολεοδομική μελέτη, χωρίς οικοδομική άδεια, άλλη κατοικία
υπέρβαση 120 τ.μ., χρόνος κατασκευής 1998, Τ.Ζ. 600/600
παλαιό πρόστιμο: 0,15x120x600x0,60×0,80×1,7×2,0≅17625 €
νέο πρόστιμο: 0,15x120x600x0,60×0,80×1,2×1,5 ≅9330 €

7ο Παράδειγμα υπολογισμού
εκτός σχεδίου, σε περιβαλλοντικά ευαίσθητη περιοχή, χωρίς οικοδομική άδεια, υπηρεσίες
υπέρβαση 600 τ.μ., χρόνος κατασκευής 2005, Τ.Ζ. 600/600
παλαιό πρόστιμο: 0,15x600x600x0,60×1,00×1,7×2,0=110160 €
νέο πρόστιμο: 0,15x600x600x0,60×1,00×1,5×2,0 x1,2=116640 €

Τι είπαν στη συνέντευξη Τύπου

Επίσης, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης, με το υφιστάμενο καθεστώς τα πρόστιμα διατήρησης είναι πολύ υψηλά με αποτέλεσμα να μην καθίσταται δυνατή η αποπληρωμής τους. Όπως είπε τα πρόστιμα έχουν ως στόχο την καταγραφή του δομημένου χώρου, ώστε όπου απαιτείται να υπάρξουν κατεδαφίσεις αυθαιρέτων και όπου κρίνεται απαραίτητο να υπάρχουν οι πόροι για να υλοποιηθούν παρεμβάσεις περιβαλλοντικής αποκατάστασης.

“Το 25% των νέων προστίμων θα πηγαίνουν στο Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος, άρα θα έχουμε πόρους για τις κατεδαφίσεις που δεν τους είχαμε, αλλά προέρχονταν από τον κρατικό προϋπολογισμό. Τώρα δεν θα γίνεται έτσι, δεν θα χρειάζεται να πηγαίνουν σε ένα γενικό κουτί που λέγεται Πράσινο Ταμείο. Φυσικά το 50% θα πάει στο Πράσινο Ταμείο, αλλά εκεί συζητάμε πολύ σοβαρά για το πώς θα αξιοποιηθούν οι πόροι του Πράσινου Ταμείου που αυτή τη στιγμή κοιμούνται. Αλλά υπάρχει ένα 25% που θα πάει κατ’ ευθείαν στους Δήμους, πάντα όμως με την εποπτεία του Πράσινου Ταμείου, για άμεσες παρεμβάσεις” σημείωσε.

Για την μεταφορά συντελεστή δόμησης

Σύμφωνα με τη Γενική Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού Ρένα Κλαμπατσέα, η διαδικασία της μεταφοράς συντελεστή δόμησης “αφορά ένα ακίνητο συγκεκριμένο από όπου φεύγει εν πάση περιπτώσει, αλλά το που θα πάει αφορά μια περιοχή. Αυτό στη βάση του αμέσως μας φέρνει στο προσκήνιο ότι θα πρέπει να βρούμε αυτό το νήμα, το οποίο από εκεί που μεταφέρω προς τα εκεί που το κατευθύνω, θα πρέπει να έχει αυτή την αντοχή ο τόπος που το κατευθύνω και όχι με την έννοια αποκλειστικά και μόνο του ακινήτου, αλλά της ευρύτερης περιοχής της Ζώνης, δηλαδή, στην οποία έρχεται να μεταφερθεί. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν βγει οι προδιαγραφές για τις Ζώνες υποδοχής συντελεστή. Έχουν βγει για πιλοτική εφαρμογή στην Αττική γιατί είναι αντιληπτό ότι αυτό που καταλαβαίνουμε είναι το ότι θα πρέπει να είμαστε μελετημένοι ως προς το ζήτημα αυτό σε ευρύτερες περιοχές, ακόμη και έξω από τον όμορο Δήμο, όπως αρχικά έλεγε η διάταξη.

“Αυτές οι Ζώνες θα οριστούν με Προεδρικά Διατάγματα επομένως θα περάσουν και τη βάσανο του Συμβουλίου της Επικρατείας και τη νομιμότητα στο κατά πόσο πράγματι αυτές οι Ζώνες – εντός σχεδίου πάντοτε και το σημειώνω μετ’ επιτάσεως είναι εντός σχεδίου – ΖΥΣ (Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή) μπορούν να αντέξουν και να υποδεχτούν συντελεστή ο οποίος μεταφέρεται για λόγους που έχουν να κάνουν με την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και της αρχιτεκτονικής μας κληρονομιάς, ή γι’ αυτά τα οποία δίνουν το δικαίωμά τους στη δόμηση το οποίο έχουν ως ιδιοκτησίες γιατί κάποιος τα κατέχει. Στο να μπορούμε να έχουμε κοινόχρηστους χώρους επαρκείς με βάση το πολεοδομικό σχέδιο το οποίο αρχικώς είχε εγκριθεί. Και έχουμε φτάσει σε σημεία που πάρα πολλά από αυτά τα σχέδια είναι ανεπίκαιρα ακριβώς γιατί έχασαν το ποσοστό αυτό που όφειλαν να δώσουν σε όλο τον κόσμο που κατοικεί στο Δήμο”.


category

post_tag

nav_menu

link_category

post_format

wp_theme

wp_template_part_area

dt_portfolio_category

texnikes-eidhsei-tax

cookielawinfo-category

portfolio_category

portfolio_tag

wpforms_form_tag